Translate

Szukaj na tym blogu

niedziela, 1 lutego 2015

Proste, szybkie i przepyszne Risotto - Przepis!




Hej!

Mam nadzieje, że jeszcze ktoś mnie tu pamięta, a jeżeli nie, to liczę, że sobie przypomni i znowu zacznie być częstym  "gościem" na moim blogu, którego z wielu powodów, (przyznaje się) tak zaniedbałam :( .  Dzisiaj, tak na rozkręcenie, przygotowałam coś o tematyce kulinarnej, jako że  dziś pierwszy raz w życiu robiłam risotto (tak, pierwszy raz >.<), pomyślałam iż będzie to dobry pomysł na posta, którym zapoczątkuje regularne wpisy. Mam szczerą nadzieję, że uda mi się spełnić swoje postanowienie, żeby posty pojawiały się 3  razy w tygodniu ☺ Koniec mojej paplaniny i serdecznie zapraszam zainteresowanych do przeczytania reszty, ponieważ muszę przyznać, że risotto wyszło mi przepyszne i może ktoś będzie miał ochotę wykonać je, według mojego przepisu  :)





Czas przygotowania : maks. 30 min. ; Ilość porcji : 5-6 ; Stopień trudności : bardzo łatwy.


Składniki : 

- 1 pierś z kurczaka
- 10 - 15 dkg pieczarek
- 1 cebula 
- oliwa z oliwek
- pół łyżki masła
-  2 woreczki ryżu ( ja używałam ryżu parboiled )
- 1/2 kostki bulionu drobiowego
- natka pietruszki (ilość według uznania)



Sposób przygotowania  :

1. Zagotować w garnku wodę z rozmieszanym bulionem drobiowym, wrzucić do środka dwa woreczki ryżu i gotować przez około 15-20minut, na niewielkim gazie, sprawdzając i dolewając wodę w razie potrzeby.

2. Pokroić w kostkę pieczarki, cebulę oraz pierś z kurczaka.

3. Rozgrzać oliwę z oliwek na patelni, następnie wrzucić na nią posiekane wcześniej pieczarki, pierś z kurczaka oraz cebulę i dusić pod przykryciem, mieszając co jakiś czas . 



  4. Kiedy wszystko na patelni ładnie się poddusi, przyprawiamy pieprzem oraz solą (według uznania) i dodajemy ugotowany ryż.



5. Wszystko razem mieszamy i  chwilę jeszcze dusimy na patelni pod przykryciem, dolewając trochę wody, żeby się nic nie przypaliło i nie przywarło .


6. Po chwili ściągamy risotto z ognia, kroimy pietruszkę  (uwaga z ilością bo pietruszka zabija smak) i dodajemy do risotto, które jest dalej na patelni, dodajemy również pół łyżki masła - wszystko razem mieszamy, no i mamy gotowe risotto !




Smacznego ☻

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz